انواع معامله گران الیمپ ترید Olymp Trade

تاریخ ارسال : 1401/07/16

💰انواع معامله گران الیمپ ترید Olymp Trade🔥 به راحتی می‌توان گفت که بازار معاملاتی فارکس یا FX بزرگترین و نقدینه ترین بازار معاملاتی در دنیا به شمار می‌آید. این بازار به طور مداوم معامله گران بیشتر و بیشتری را با سبک های معاملاتی متفاوت به خود جذب می‌کند. پس از ثبت نام در بروکر الیمپ ترید شما باید سبک معاملاتی خود را تعیین کنید. برخی از معامله گران در کابین الیمپ ترید ترجیح می‌دهد که فقط به سراغ ارزهایی بروند که با آن آشنایی دارند. برخی دیگر نیز دوست دارند به آزمون و خطا با ارزهای جدید و همینطور بازه های زمانی مختلف بپردازند. این در هر زمینه‌ای صحت دارد و در اینجا نیز هیچ معامله گری با معامله گر دیگر به صورت یکسان معامله نمی‌کند و هر کسی روش و ترفندهای معاملاتی خود را در الیمپ ترید دارد.

 

با این حال برخی تکنیک ها و روش های معاملاتی در بازار فارکس محبوبیت بالاتری دارند و با بررسی بروکر الیمپ ترید می‌توانید مشاهده کنید که کدام یک از روش ها برای شما مناسب تر است.

البته فارکس دارای محدودیت های خود است و نمی‌توانید کاملا از هر جهتی آزادانه عمل کنید و در هر زمانی معامله کنید. در واقع بازار فارکس در 5 روز هفته به صورت 24 ساعته در دسترس است اما در نشست های معاملاتی مختلف و همینطور ساعات متفاوت، نقدینگی و نوسان در این بازارها تفاوت دارد و شما باید با هوشیاری تصمیم به معامله در بروکر الیمپ ترید ایران بگیرید.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

علاوه بر اینکه نمی‌توانید در آخرهفته ها به باز کردن معامله بپردازید، همینطور باید به هزینه های شبانه و سواپ نیز توجه کنید. اگر معامله خود را قبل از بسته شدن بازار نبندید، مشمول هزینه شبانه یا سواپ الیمپ ترید خواهید شد.

در زیر به انواع معامله گران بروکر الیمپ ترید و روش های معاملاتی مختلف می‌پردازیم که در بروکر OlympTrade محبوبیت بالایی دارد و بهتر است در هنگام ورود به دنیای معاملات الیمپ ترید یکی از این موارد را دنبال کنید.

📊انواع سبک های معاملاتی خصوصیات معامله گران
💰معاملات روزانه Day Trading باز کردن و بستن معامله در همان روز
📈معاملات پوزیشن Position معامله بلندمدت از هفته‌ها تا سالها
⚡معاملات اسکالپینگ Scalping سودآوری از معاملات دقیقه‌ای و ثانیه‌ای
💥معاملات سوئینگ Swing معامله از چند روز تا چند هفته
💵معامله مبتنی بر اخبار اقتصادی معامله مبتنی بر عناصر فاندامنتال

معاملات روزانه بروکر الیمپ ترید

معامله‌ گران روزانه در بازه زمانی داخل یک روز، معامله‌ های مکرری انجام می‌دهند. در واقع معامله‌ گران روزانه تمام معاملات خود را قبل از پایان روز می‌بندند. این یعنی معامله‌ گران حتی در هنگام معامله رمزارزها در بروکر الیمپ ترید توسط اخبار منفی که در خارج از ساعات باز بودن بازار منتشر می‌شوند، تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

زمانی که یک معامله ‌گر روزانه معامله‌ای را برای سرمایه ‌گذاری و سودآوری از حرکات قیمتی در همان روز در حساب الیمپ ترید ثبت می‌کند و به دنبال نگه داشتن معامله برای روز بعد نیست،‌ به آن معامله روزانه گفته می‌شود.

اگر یک معامله ‌گر به خرید نماد معاملاتی EUR/USD در یک روز بپردازد، باید در همان روز معامله را ببندد تا یک معامله روزانه الیمپ ترید تلقی شود. درک این مفهوم مهم است زیرا طبق سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، اگر شما بیش از 3 معامله روزانه در یک دوره‌ 5 روزه ثبت کنید، حساب‌ شما به عنوان یک معامله ‌گر روزانه الگو شناخته می‌شود.

بر این اساس و طبق قوانین، شما باید حداقل 25 هزار دلار را در حساب خود داشته باشید یا به واریز به حساب الیمپ ترید بپردازید تا قادر به ادامه معاملات باشید. معامله روزانه ذاتا ریسکی است و نیازمند این است که شما دارای مهارت ‌های عالی معاملاتی و مدیریت ریسک باشید.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

اکثر معامله‌ گران روزانه از اهرم یا لوریج الیمپ ترید در حساب ‌های مارجین بهره می‌گیرند تا از معاملات بزرگتری که پتانسیل سودآوری بیشتری دارند، استفاده کنند. جنبه‌ منفی اهرم این است که شما همینطور ممکن است به مقدار بیشتری از حالت عادی ضرر کنید و در نتیجه به بروکر خود مبالغ بالایی را بدهکار شوید.

به همین دلیل است که به حداقل رساندن ریسک، مدیریت ریسک الیمپ ترید و درک کامل نحوه معامله قبل از به کار گرفتن اهرم و معاملات بزرگ، اهمیت زیادی دارد.

انواع معامله گران الیمپ ترید Olymp Trade💥 سبک های معاملاتی الیمپ ترید🔥 اسکالپینگ در الیمپ ترید ⚡معامله پوزیشن در olymptrade💱 معامله سوئینگ الیمپ ترید

معامله گر پوزیشن الیمپ ترید OlympTrade

معامله‌ گران پوزیشن برای مدت زمان بیشتری از چند هفته تا چند سال، معاملات خود را باز نگه می‌دارند.

برای سبکی که دارای بلندترین دوره‌ معاملاتی در بین سبک‌ های معاملاتی است، معامله‌ گران پوزیشن علاقه‌ کمتری استراتژی های الیمپ ترید مبتنی بر تغییرات قیمتی کوتاه‌ مدت نماد دارند. در واقع معامله گران این سبک معمولا بسیاری از نوسان های قیمتی کوچک بازار را نادیده می‌گیرند.

به عنوان یک معامله‌ گر پوزیشن، باید صبر لازم را داشته باشید تا سرمایه‌ خود را برای مدت طولانی در معامله قرار دهید. بدین ترتیب معامله گران پوزیشن بیشتر از عناصر تحلیل تکنیکال الیمپ ترید به عناصر تحلیل فاندامنتال و اخبار اقتصادی توجه می‌کنند.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

مشکلی که ممکن است این نوع معامله گران با آن روبه‌رو شوند زمان بستن معامله است. معامله گران روزانه در پلتفرم الیمپ ترید می‌دانند که باید قبل از بسته شدن بازار در آن روز معامله خود را ببندند. اما معامله گران پوزیشن چنین محدودیتی ندارند و باید یک تصمیم مهم در این شرایط بگیرند.

برخلاف معامله گران روزانه، اخبار اقتصادی تاثیر بیشتری بر روی بازار و سوداوری در الیمپ ترید در این حالت خواهد داشت. معامله گران پوزیشن الیمپ ترید به تصویر کلی بازار توجه می‌کنند تا بتوانند حرکات قیمتی آینده را پیش‌ بینی کنند.

معامله گران و سرمایه گذاران پوزیشن از تحلیل تکنیکال و همینطور فاندامنتال در اپلیکیشن الیمپ ترید کمک می‌گیرند و الگوهای کندل چارتی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتوانند تغییرات قیمتی را بهتر پیش بینی کنند.

معامله گر اسکالپ | اسکالپینگ الیمپ ترید

استراتژی الیمپ ترید اسکالپینگ Scalping یک سیستم معاملاتی ساده است که بر روی اهداف بسیار نزدیک، توقف ضرر به شدت کم و بسیاری از معاملات باز و بسته شده در یک مدت کوتاه، تمرکز دارد.

به طور کلی اسکالپینگ برای همه‌ معامله ‌گران مناسب نیست و باید شرایط آن را داشته باشید. با تغییر قیمت جفت ‌ارزها در بازار الیمپ ترید، اسکالپر های فارکس بر اساس تغییرات کوچک به خرید و فروش می‌پردازند.

اسکالپرها به دنبال سودآوری‌ های کوچک در تراکنش ‌های بسیار در طول روز و برداشت از حساب الیمپ ترید در انتهای روز هستند. تفاوت معامله‌ گران و اسکالپر ها این است که معامله ‌گران به دنبال سودآوری‌ های بزرگتر هستند و بیشتر در بازار حضور دارند.

این در حالی است که اسکالپر ها به سرعت یک معامله با سود جزئی انجام داده و سراغ معامله بعدی می‌روند. از آنجایی که این نوع تحلیل به معاملات کوتاه مدت مربوط می‌شود، بهترین و آسان‌ ترین نوع چارت می‌تواند چارت میله‌ای و کندل استیک‌ ها در الیمپ ترید فارسی باشد.

این به معامله‌ گران اجازه می‌دهد که از کندل‌ ها و میله‌ ها در بازه‌ های زمانی بسیار کوتاه بهره بگیرند. معامله‌ گران اسکالپر همینطور ممکن است از تحلیل تکنیکال در حساب واقعی الیمپ ترید استفاده کنند تا درک بهتری از اینکه بازار به چه سمتی در حال حرکت است، به دست آورند.

برای معامله ‌های کوتاه مدت اندیکاتورهای الیمپ ترید مانند میانگین متحرک ‌ها، RSI، پارابولیک SAR و اسیلاتور تصادفی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این اندیکاتورها این امکان را دارند که نقاط احتمالی ورودی و خروجی از معامله را در بازه‌ های زمانی مشخص پیدا کنید و همینطور از جهت ترند معاملاتی غالب در بازار اطلاع پیدا کنید.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

انواع معامله گران الیمپ ترید Olymp Trade💥 سبک های معاملاتی الیمپ ترید🔥 اسکالپینگ در الیمپ ترید ⚡معامله پوزیشن در olymptrade💱 معامله سوئینگ الیمپ ترید

معامله سوئینگ Swing در الیمپ ترید

معامله‌ گران سوئینگ Swing معمولا بیشتر از یک روز معاملات خود را باز نگه می‌دارند و این می‌تواند تا چند هفته به طول انجامد. در طول این بازه زمانی کوتاه، معامله‌ گران سوئینگ معمولا ترفندهای الیمپ ترید برای تحلیل تکنیکال را بیشتر از تحلیل فاندامنتال جدی می‌گیرند. با این حال آنها باید هنوز هم به اخبار و عناصر بنیادی توجه داشته باشند.

معاملات سوئینگ به طور کلی به عنوان روش معاملاتی کوتاه‌ مدتی که بیشتر از یک روز و کمتر از یک ماه به طول می‌انجامد، تعریف شده است. در حالی که معامله ‌گران روزانه معمولا سعی می‌کنند بخشی از یک حرکت بزرگ در بازار را به نفع خود استفاده کنند اما معامله ‌گران سوئینگ حتی در هنگام معامله CFD در الیمپ ترید سعی می‌کنند از کل حرکت صعودی یا نزولی، بهره بگیرند.

معاملات سوئینگ به چندین نوع مختلف اجرا می‌شود، برخی از الگو های چارتی کلاسیک مانند سر و شانه و دیگران از احساسات کوتاه مدت بازار و همینطور رویکرد کمی استفاده می‌کنند. امتحان کردن این موارد در حساب تمرینی الیمپ ترید پیشنهاد می‌شود.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

نکته مثبت این نوع معامله این است که معامله ‌گران سوئیگ در الیمپ ترید می‌توانند در زمان کمتری، تقریبا همان سودآوری معامله ‌گران روزانه را به دست بیاورند. با بررسی بروکر الیمپ ترید و کسب اطلاعات درباره الیمپ ترید متوجه خواهید شد، از آنجایی که معاملات سوئینگ چندین روز به طول می‌انجامد، برخلاف معامله‌ گران روزانه، نیازی نیست که تمام مدت پشت صفحه نمایش باشید و وقت زیادی به آن اختصاص دهید.

همینطور در نتیجه‌ وقت‌گذرانی کمتر در بازارهای معاملاتی، معامله‌ گران سوئینگ الیمپ ترید احتمال کمتری دارند که در دام بیش از حد معامله کردن بیافتند.

با گذراندن گام های معرفی بروکر الیمپ ترید و آشنایی کامل با آن، آگاه خواهید بود که معامله ‌گران سوئینگ نسبت به معامله‌ گران روزانه همینطور هزینه‌ها، کمیسیون‌ها و Slippage کمتری پرداخت می‌کنند. همینطور این هزینه‌ ها تاثیر کمتری بر روی معاملات آنها دارد زیرا سودهای معامله ‌گران سوئینگ در هر معامله بسیار بیشتر از معامله ‌گران روزانه است.

معامله با اخبار اقتصادی فاندامنتال الیمپ ترید

معامله‌ گرانی که بر اساس اخبار و رویدادها معامله می‌کنند، به سیگنال های الیمپ ترید در تحلیل فاندامنتال بیشتر از تحلیل تکنیکال علاقه‌ مند هستند و بر اساس رویدادها و اخبار اقتصادی تصمیم ‌گیری می‌کنند. این نوع معامله‌ گران به دنبال شناسایی تغییرات قیمتی ایجاد شده به دلیل رویدادهای اقتصادی، انتشار داده‌ های خاص مانند GDP، آمار بیکاری و انتخابات، هستند.

مانند هر نوع دیگری از دارایی، معامله بر اساس اخبار الیمپ ترید می‌تواند قبل و بعد از انتشار اخبار بزرگ اقتصادی و رویدادها، به شدت فعال‌تر شود. با این حال، بین انواع اخبار تفاوت ‌های قابل توجهی وجود دارد که بر روی ارزها و نمادهای معاملاتی مختلف تاثیر می‌گذارد.

یکی از نکات مهم آموزش معامله گران تازه کار این است که بازارهای فارکس تمایل دارند که به اخبار بزرگ و کلان اقتصادی واکنش نشان دهند مانند تحولاتی که بر روی اقتصاد به صورت کلی تاثیر می‌گذارد. عموما معامله‌ گران فارکس به اخبار اقتصادی برای ارزیابی تاثیر آن بر روی نرخ بهره و سیاست‌های پولی، توجه می‌کنند.

اخباری که به مربوط به احساسات بازار است می‌تواند بر روی ارزها در سایت رسمی الیمپ ترید و مخصوصا آنهایی که در واقع به پوشش ریسک مشهور هستند، تاثیر دارد. مانند طلا، نقره، دلار آمریکا، ین ژاپن و فرانک سوئیس.

برای کسب درآمد از الیمپ ترید باید بدانید که این ارزها معمولا در زمان‌های آشفتگی و نوسان مبالغ بسیاری را به خود جذب می‌کنند و در زمان ثبات بازار، کاهش پیدا می‌کنند. اخباری که می‌تواند بر روی معاملات همراه با ریسک و بدون ریسک تاثیر بگذرند شامل بازده بازار سهام و نوسان، آشفتگی سیاسی، انتخابات، مذاکرات و قراردادهای مهم و غیره می‌شود.

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

انواع معامله گران الیمپ ترید Olymp Trade💥 سبک های معاملاتی الیمپ ترید🔥 اسکالپینگ در الیمپ ترید ⚡معامله پوزیشن در olymptrade💱 معامله سوئینگ الیمپ ترید

سوالات متداول انواع معامله گران الیمپ ترید

بهترین سبک معاملاتی الیمپ ترید کدام است؟

به عنوان یک معامله گر که به تازگی به افتتاح حساب بروکر الیمپ ترید پرداخته‌اید،‌ باید انواع سبک ها را در حساب دمو الیمپ ترید امتحان کنید تا به بهترین گزینه برای سودآوری در این بروکر دست پیدا کنید. در واقع هیچ سبکی برای همه بهترین نیست.

اسکالپینگ در الیمپ ترید چیست؟

استراتژی الیمپ ترید اسکالپینگ Scalping یک سیستم معاملاتی ساده است که بر روی اهداف بسیار نزدیک، توقف ضرر به شدت کم و بسیاری از معاملات باز و بسته شده در یک مدت کوتاه، تمرکز دارد. برای اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ و تلگرام  با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

اخبار اقتصادی چه تاثیری در معاملات الیمپ ترید دارند؟

بازارهای فارکس تمایل دارند که به اخبار بزرگ و کلان اقتصادی واکنش نشان دهند مانند تحولاتی که بر روی اقتصاد به صورت کلی تاثیر می‌گذارد. عموما معامله‌ گران فارکس به اخبار اقتصادی برای ارزیابی تاثیر آن بر روی نرخ بهره و سیاست ‌های پولی، توجه می‌کنند.

معامله به سبک پوزیشن چیست؟

معامله‌ گران پوزیشن برای مدت زمان بیشتری از چند هفته تا چند سال، معاملات خود را باز نگه می‌دارند. برای سبکی که دارای بلندترین دوره‌ معاملاتی در بین سبک‌ های معاملاتی است، معامله‌ گران پوزیشن علاقه‌ کمتری به تغییرات قیمتی کوتاه‌ مدت نماد دارند حتی در هنگام معامله کاریپتوکارنسی در الیمپ ترید.

تفاوت معامله سوئینگ و روزانه چیست؟

معاملات سوئینگ به طور کلی به عنوان روش معاملاتی کوتاه‌ مدتی که بیشتر از یک روز و کمتر از یک ماه به طول می‌انجامد، تعریف شده است. در حالی که معامله ‌گران روزانه معمولا سعی می‌کنند بخشی از یک حرکت بزرگ در بازار را به نفع خود استفاده کنند و بیشتر به مدیریت ریسک الیمپ ترید به صورت کوتاه مدت بپردازند، اما معامله ‌گران سوئینگ سعی می‌کنند از کل حرکت صعودی یا نزولی، بهره بگیرند.

 

برای افتتاح حساب در بروکر الیمپ ترید   olymp tradeاینجا را کلیک کنید.

 

ایمو، وایبر، واتس آپ و تلگرام :  00971527829474

تلگرام: https://t.me/Pfx_persian

واتس آپ: https://wa.me/971527829474

اینستاگرام Instagram:  https://www.instagram.com/pforex

آپارات Aparat:  https://www.aparat.com/pforex  

کانال تلگرام:  https://t.me/joinchat/AAAAADu797cSgJI7D5QAAg

فیس بوک Facebook: https://www.facebook.com/PFOREXFA

  یوتیوب Youtube  : https://m.youtube.com/PFOREX-FA

 ایمیل:  info@pforex.com

تیک تاک Tiktok:  https://www.tiktok.com/@pforex?

پینترست Pinteresthttps://www.pinterest.com/pforex/_created/

ردیت Reddithttps://www.reddit.com/user/pforex/
 

پیروز باشید 

فارکس حرفه ای

فارکس حرفه ای

فارکس حرفه ای نماینده بروکرهای معتبر و منتخب در زمینه فارکس و باینری آپشن با بیش از 17 سال سابقه خدمات

روزبه افشاری

نویسنده

89

مقاله

1401/07/02

تاریخ ایجاد