ریسک معاملات بروکر پاکت آپشن PocketOption

تاریخ ارسال : 1401/11/03

💰مقابله با ریسک معامله در بروکر پاکت آپشن🔥 در هر بازار معاملاتی ریسک ضرر و از دست دادن سرمایه وجود دارد و پس از ثبت نام در بروکر پاکت آپشن نیز شما با ریسک معامله مواجه خواهید شد. یادگیری اینکه چگونه این ریسک را مدیریت کنید به همان اندازه یادگیری تکنیک های سودآوری پاکت آپشن اهمیت دارد. برای مدیریت ریسک شما باید با مفاهیم متعددی از جمله تحمل ریسک و تنوع بخشی به معاملات در پلتفرم پاکت آپشن آشنا باشید تا بتوانید به طور کم نقصی به مدیریت ریسک بپردازید و از ضررهای بی رویه دوری کنید.

 

یک معامله گر موفق در پاکت آپشن کسی است که در کنار داشتن یک استراتژی پاکت آپشن کاربردی و سودآور یک استراتژی مفید برای مدیریت سرمایه و ریسک معاملات داشته باشد و از سودآوری هایی که کرده است به خوبی محافظت کند.

در این مطلب با هم به اجزای مختلف مدیریت ریسک پاکت آپشن مبارزه با ضرر و به طور کلی تحلیل ریسک در بازار معاملاتی می‌پردازیم. پس از مطالعه این مطلب می‌توانید یک دید کلی و کاربردی از وضعیت ریسک در بازار و نحوه مدیریت آن به دست آورید.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

💰راه های مقابله با ریسک پاکت آپشن توضیحات
🔥شناسایی میزان تحمل ریسک خود معامله گر مهاجمانه یا محافظه کار
📊تنوع بخشی به معاملات پاکت آپشن استفاده از انواع مختلف نمادها در سبد معاملاتی خود
💵تحلیل تاریخچه معاملات خود یادگیری از اشتباهات معاملاتی گذشته خود
📈تحلیل تکنیکال و فاندامنتال موثر در پاکت آپشن بهره‌ گیری از ابزارهای تحلیل و تقویم اقتصادی پاکت آپشن

تحمل ریسک در بازار پاکت آپشن PocketOption

تکنیک های مدیریت پول پاکت آپشن همگی به دنبال این هستند که در عین رشد سرمایه شما، ریسک معاملات را نیز در وب سایت رسمی بروکر پاکت آپشن کنترل کنند. این کار به وسیله تنظیم اندازه پوزیشن های معاملاتی یا در واقع سرمایه‌ای که به هر معامله اختصاص داده می‌شود،‌ انجام می‌شود.

برخی معامله گران رفتار مهاجمانه تری دارند و یک رویکرد ریسکی را دنبال می‌کنند و معاملاتی انجام می‌دهد که بخش بزرگی از سرمایه معامله پاکت آپشن آنها را در بر می‌گیرد. این در حالی است که عده‌ای دیگر یک رویکرد محافظه‌ کارانه دارند و تنها درصد کمی از سرمایه کل خود را به هر معامله اختصاص می‌دهند.

برای مثال این افراد حداکثر 3 درصد از سرمایه کل خود را به هر معامله اختصاص می‌دهند. برای معامله گران تازه کار، یک رویکرد محافظه کارانه پیشنهاد می‌شود تا از ضررهای پاکت آپشن که باعث از دست رفتن بخش بزرگی از سرمایه آنها می‌شود، جلوگیری شود.

کابین بروکر پاکت آپشن به شما اجازه می‌دهد که اندازه پوزیشن معاملاتی خود را به صورت دلاری تعیین کنید یا اینکه آن را به صورت درصدی از سرمایه خود انتخاب کنید.

یک ابزار مهم دیگر در مدیریت پول استفاده از توقف ضرر پاکت آشن است. در صورتی که بازار در جهتی ناخوشایند برای شما حرکت کند، معامله به صورت اتوماتیک برای شما بسته می‌شود. این همینطور در زمان شما برای نظارت به بازار و چارت معاملاتی صرفه جویی می‌کند.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

تنوع بخشی به معاملات بروکر پاکت آپشن

تنوع ‌بخشی یک استراتژی مدیریت ریسک در سایت بروکر پاکت آپشن است که در یک پرتفوی، طیف وسیعی از سرمایه‌ گذاری ‌ها را با هم ترکیب می‌کند. یک پرتفوی تنوع‌ سازی شده شامل ترکیبی از انواع کاملا متفاوت نمادهای معاملاتی و سرمایه‌گذاری می‌شود و این به منظور جلوگیری از ریسک ‌هایی که از یک نماد خاص حاصل می‌شود، انجام می‌گیرد.

منطق مربوط به این استراتژی به این صورت است که یک پرتفوی پاکت آپشن که از انواع مختلفی از نمادهای معاملاتی تشکیل شده است، به طور میانگین سودآوری بیشتر و ریسک کمتری از یک پرتفوی تشکیل شده از یک نماد، دارد.

تنوع ‌بخشی در واقع به دنبال این است که از ریسک ‌های غیر قابل پیش‌ بینی در پرتفوی جلوگیری کند و در نتیجه عملکرد مثبت برخی از سرمایه ‌گذاری‌ ها، عملکرد منفی برخی دیگر از سرمایه ‌گذاری ‌ها پس از ورود به سایت PocketOption را خنثی می‌کند.

فواید تنوع‌ بخشی تنها زمانی اثرگذار است که نمادهای معاملاتی مختلف در پرتفوی به همدیگر ارتباط زیادی نداشته باشند و در مواقعی حتی به حرکات بازار پاکت آپشن واکنش عکس نشان دهند. ایده‌ تنوع ‌بخشی، ساخت یک پرتفوی است که شامل چند نماد معاملاتی مختلف به منظور کاهش ریسک می‌باشد.

برای مثال، یک سرمایه ‌گذاری در پاکت آپشن را در نظر بگیرید که تنها شامل سهام یک شرکت می‌شود. اگر آن شرکت با ضرری جدی مواجه شود، پرتفوی شما به صورت کامل تحت تاثیر آن ضرر قرار می‌گیرد. با جدا کردن و تنوع دادن به سرمایه ‌گذاری خود بین سهام دو یا چند شرکت مختلف، می‌توانید ریسک احتمالی را در پرتفوی خود به اندازه‌ی قابل توجه‌ای کاهش دهید.

راه دیگر کاهش ریسک پاکت آپشن در پرتفوی شما این است که اوراق قرضه و ارز را نیز به پرتفوی خود اضافه کنید. ارز می‌تواند در زمان اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و اینگونه نمادهای معاملاتی که بیشتر برای معاملات کوتاه‌مدت استفاده می‌شود،‌ به راحتی قابل نقدینه شدن هستند.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

نقاط ورود و خروج معامله پاکت آپشن PocketOption

مشخص کردن شرایط صحیح در بازار برای نقاط ورود و خروج معامله بخش مهمی از مدیریت ریسک در هنگام معامله در سایت رسمی PocketOption محسوب می‌شود. این مهم است که جهت یک ترند را شناسایی کنید و همینطور زمان مناسب برای ورود به معامله برای سودآوری از آن ترند را نیز بدانید.

ابزاری از تحلیل تکنیکال معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جهت ترند بازار پاکت آپشن را شناسایی کرده و همینطور نقاط ورود به معامله یا خروج را به شما نشان دهند. بروکر پاکت آپشن طیف وسیعی از ابزار تحلیل تکنیکال و چارت ها را برای انجام این کار در اختیار شما می‌گذارد.

در این زمینه شما حتی می‌توانید از سطوح حمایت و مقاومت برای شرایط ورود به معامله یا خروج از معامله پاکت آپشن استفاده کنید. به یاد داشته باشید با وجود اینکه الگوهای قیمتی پاکت آپشن به شما سیگنالی برای خرید یا فروش می‌دهند، اما هیچ چیزی در بازار معاملاتی تضمینی نیست.

معامله کردن همیشه شامل ریسک می‌شود و قیمت نمادهای معاملاتی پاکت آپشن همیشه در حال نوسان هستند. از این رو یک روند رایج این است که از چندین اندیکاتور پاکت آپشن در کنار هم استفاده کنید و همینطور از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به صورت ترکیبی بهره بگیرید.

تاریخچه معاملاتی در بروکر پاکت آپشن

ممکن است شما پس از ورود به سایت بروکر پاکت آپشن یک استراتژی خاص را در هنگام برنامه‌ریزی برای معامله انتخاب کرده باشید اما این دلیل نمی‌شود که امکان تغییر آن وجود نداشته باشد.

یادگیری از اشتباهات یک بخش مهم از فرایند معاملاتی است. با این حال بسیاری از معامله گران پاکت آپشن زمان کافی را به این کار اختصاص نمی‌دهند. جلوگیری از اشتباهات معاملاتی قبل از اینکه آنها را تشخیص دهید و مورد تحلیل قرار دهید بسیار سخت است.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

برای اینکه این تحلیل به ساده‌ترین شکل ممکن انجام گیرد بروکر پاکت آپشن تاریخچه تراکنش های پاکت آپشن شما را در بخش پروفایل ذخیره می‌کند و همیشه می‌توانید این تاریخچه را بر اساس زمان، نوع معامله و غیره مرتب کرده و مورد جستجو قرار دهید.

علاوه بر این، بروکر پاکت آپشن در انتهای صفحه کابین معاملاتی بر اساس تاریخچه معاملاتی شما، پیشنهادهایی از لیست نمادهای معاملاتی سودآور، بهترین معامله گران و دقیق ترین سیگنال های پاکت آپشن به شما ارائه می‌کند.

داشتن یک دفترچه ثبت وقایع معاملاتی نیز می‌تواند در زمینه تحلیل عملکرد معاملاتی خودتان، بسیار موثر باشد. شما می‌توانید به سادگی الگوهایی را در فرایند معاملاتی خود مشخص کنید که منجر به اشتباه معاملاتی پاکت آپشن می‌شود.

از این طریق می‌توانید مشخص کنید که کدام نمادهای معاملاتی،‌ استراتژی های پاکت آپشن، زمان معامله و چارچوب معاملاتی بیشترین سودآوری را برای شما داشته است و در کدام شرایط بیشترین ضرر را تجربه کرده‌اید.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

تحلیل بازار معاملاتی پاکت آپشن PocketOption

ریسک هایی که یک نماد معاملاتی در معرض آن قرار دارد معمولا به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. ریسک های بازار و ریسک های مربوط به شرکت. یک نماد معاملاتی در سایت کارگزاری پاکت آپشن توسط عناصر مختلفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عناصری مانند تغییرات نرخ بهره، تحریم ها، بحران های اقتصادی، رویدادهای سیاسی مانند نتایج انتخابات، اتفاقات بین‌المللی مانند پاندمی‌ها یا دیگر فجایع محیط زیستی. این می‌تواند سخت باشد که همیشه از اخبار پاکت آپشن و رویدادهای اقتصادی مطلع باشید.

از این رو برای هر نماد معاملاتی می‌توانید بیشترین عناصری که بر روی آن تاثیرگذار هستند را شناسایی کنید و به آنها نظارت کنید. مثلا ممکن است سهام یک شرکت بیشترین واکشن را به رویدادهای اقتصادی، کشور، قیمت ارز و ریسک های نقدینگی پاکت آپشن، نشان دهد.

بروکر پاکت آپشن یک تقویم اقتصادی پاکت آپشن را برای مشتریان خود فراهم کرده است که رویدادهای مرتبط را برای شما به نمایش می‌گذارد و همینطور از یک بخش تحلیلی نیز بهره مند است.

این بروکر همینطور ابزار تحلیلی که می‌توانید به سادگی بر روی دستگاه معاملاتی خود دانلود کنید را فراهم کرده است. البته امکان بهره گیری از اپلیکیشن های پاکت آپشن برای سیگنال های معاملاتی و استراتژی ها نیز وجود دارد.

حالا شما دید بهتری از ریسک های مختلف در بازار معاملات پاکت آپشن و تکنیک های مدیریت پول در پاکت آپشن دارید. همیشه این امکان وجود دارد که از طریق حساب دمو پاکت آپشن بدون ریسک سرمایه خود به تمرین بپردازید و مهارت های خود را تقویت کنید.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

سوالات متداول بروکر پاکت آپشن PocketOption

تاریخچه معاملات بروکر پاکت آپشن چیست؟

برای اینکه این تحلیل به ساده‌ترین شکل ممکن انجام گیرد بروکر پاکت آپشن تاریخچه تراکنش های پاکت آپشن شما را در بخش پروفایل ذخیره می‌کند و همیشه می‌توانید این تاریخچه را بر اساس زمان، نوع معامله و غیره مرتب کرده و مورد جستجو قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ و تلگرام با مشاوران مختصص ما ارتباط برقرار کنید.

کاربرد تنوع بخشی به معاملات چیست؟

تنوع ‌بخشی یک استراتژی مدیریت ریسک در سایت بروکر PocketOption است که در یک پرتفوی، طیف وسیعی از سرمایه‌ گذاری ‌ها را با هم ترکیب می‌کند. یک پرتفوی تنوع‌ سازی شده شامل ترکیبی از انواع کاملا متفاوت نمادهای معاملاتی و سرمایه‌گذاری می‌شود و این به منظور جلوگیری از ریسک ‌هایی که از یک نماد خاص حاصل می‌شود، انجام می‌گیرد.

نحوه مقابله با ریسک در پاکت آپشن چطور است؟

برای مدیریت ریسک شما باید با مفاهیم متعددی از جمله تحمل ریسک و تنوع بخشی به معاملات در پاکت آپشن آشنا باشید تا بتوانید به طور کم نقصی به مدیریت ریسک بپردازید و از ضررهای بی رویه دوری کنید. یک معامله گر موفق در پاکت آپشن کسی است که در کنار داشتن یک استراتژی پاکت آپشن کاربردی و سودآور یک استراتژی مفید برای مدیریت سرمایه و ریسک معاملات داشته باشد و از سودآوری هایی که کرده است به خوبی محافظت کند.

از اندیکاتورها و ابزار تحلیلی پاکت آپشن چطور استفاده کنیم؟

معامله کردن همیشه شامل ریسک می‌شود و قیمت نمادهای معاملاتی پاکت آپشن همیشه در حال نوسان هستند. از این رو یک روند رایج این است که از چندین اندیکاتور پاکت آپشن در کنار هم استفاده کنید و همینطور از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال به صورت ترکیبی بهره بگیرید.
 

برای افتتاح حساب در بروکر پاکت آپشن PocketOption اینجا را کلیک کنید.
 

میزان سرمایه هر معامله در پاکت آپشن را چطور تعیین کنیم؟

برخی معامله گران رفتار مهاجمانه تری دارند و یک رویکرد ریسکی را دنبال می‌کنند و معاملاتی انجام می‌دهد که بخش بزرگی از سرمایه معامله در سایت کارگزاری PocketOption آنها را در بر می‌گیرد. این در حالی است که عده‌ای دیگر یک رویکرد محافظه‌ کارانه دارند و تنها درصد کمی از سرمایه کل خود را به هر معامله اختصاص می‌دهند.


 

ایمو، وایبر، واتس آپ و تلگرام :  00971527829474

تلگرام: https://t.me/Pfx_persian

واتس آپ: https://wa.me/971527829474

اینستاگرام Instagram:  https://www.instagram.com/pforex

آپارات Aparat:  https://www.aparat.com/pforex  

کانال تلگرام:  https://t.me/joinchat/AAAAADu797cSgJI7D5QAAg

فیس بوک Facebook: https://www.facebook.com/PFOREXFA

  یوتیوب Youtube  : https://m.youtube.com/PFOREX-FA

 ایمیل:  info@pforex.com

تیک تاک Tiktok:  https://www.tiktok.com/@pforex?

پینترست Pinteresthttps://www.pinterest.com/pforex/_created/

ردیت Reddithttps://www.reddit.com/user/pforex/
 

پیروز باشید 

فارکس حرفه ای

فارکس حرفه ای

فارکس حرفه ای نماینده بروکرهای معتبر و منتخب در زمینه فارکس و باینری آپشن با بیش از 17 سال سابقه خدمات

روزبه افشاری

نویسنده

89

مقاله

1401/07/02

تاریخ ایجاد